Nedtrapning amning - overgang til flaske

6. september 2017

Alder:
5 mdr.

Nedtrapning amning - overgang til flaske

Hej Helen

Først tak for altid brugbare svar - det er en stor hjælp.

Jeg har desværre haft influenza med dertilhørende feber. Jeg prøvede at amme nøjagtig som jeg plejede men min datter nægtede at sutte - det var som om mælken smagte dårligt. Hun ville gerne spise sine tre fast-føde måltider og hun ville også tage flasker i stedet for - men brystet var mere eller mindre 'nej tak'.

Jeg er nu ovre min influenza men det har betydet at min mælkemængde er faldet drastisk. Min datter vil gerne sutte men giver hurtigt op og bliver vred da min ...

Annonce

... nedløbsrefleks også pludselig er langsom og jeg ikke har ret meget mælk.

Da jeg i forvejen havde planlagt at trappe ned på amning i de kommende måneder og give MME på flaske så vil jeg bruge dette tilfælde til at trappe amningen ned med mindre hun naturligt får min mælkeproduktion op (jeg vil ikke til at bruge brystpumper eller ammeferie i sengen eller lignende 😊).

På den baggrund vil jeg gerne høre dig om hvor meget mælk i ml hun bør få på et døgn ud over sine tre grød/mos måltider? Hun vejer 8,1 kg og er 71 cm. Og knap 6 mdr.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder